Blog

  • Data dodania: 22.02.2024
  • Autor wpisu: Magdalena Geraszek
Dzień otwarty, z języka angielskiego open house, to metoda prezentowania nieruchomości na sprzedaż lub wynajem wszystkim potencjalnym klientom jednego dnia. Niegdyś popularna technika jedynie w Stanach Zjednoczonych staje się popularna również w Polsce, w tym także w Trójmieście.

Zorganizowanie dnia otwartego oznacza umówienie potencjalnych nabywców lub najemców na obejrzenie nieruchomości jednego dnia.
Dni otwarte mogą przynieść ogromnej korzyści podczas sprzedaży poprzez skrócenie czasu sprzedaży, wymagają jednak dobrej organizacji, ale także doskonałego przygotowania mieszkania lub domu na sprzedaż.
Kiedy warto rozważyć open house?
Organizacja dnia otwartego wiąże się z szeregiem korzyści płynących dla właściciela nieruchomości, głównie
Pozwala zaoszczędzić czas – organizując dzień otwarty planujesz prezentację swojej nieruchomości jedynie raz i wiesz kiedy ona się odbędzie. Dzięki temu, prezentacje nie zakłócają Twojego wolnego czasu
Daje możliwość lepszego przygotowania nieruchomości –czasem wystarczy kilka prostych „tricków” aby nieruchomość stała się atrakcyjnym produktem na rynku. Nie musisz martwić się sprzątaniem przed każdym pokazywaniem mieszkania.
Często skraca czas sprzedaży – często osoba zainteresowana zakupem nieruchomości składa ofertę już nawet podczas oglądania, próbując zabezpieczyć zakup nieruchomości, głównie widząc innych zainteresowanych
O czym należy pamiętać organizując dzień otwarty?

Planując i organizując dzień otwarty warto pamiętać aby:
  • Odpowiednio przygotować nieruchomość do sprzedaży;
  • Zadbać o stworzenie odpowiedniego nastroju, proste czynności takie jak zaparzenie kawy, zapalenie świec zapachowych, wstawienie świeżych kwiatów do wazonu, czy zapach domowego ciasta wywołają pozytywne emocje u kupujących. Pamiętaj że ludzie kupują też zmysłami, liczy się nie tylko to co zobaczą ale także to co poczują czy usłyszą.
  • Skonsultować przygotowanie nieruchomości z home stagerem, który wydobędzie w pełni potencjał Twojego mieszkania.
  • Zaplanować wizyty kolejnych zainteresowanych nabyciem, aby mijali się z poprzednimi.
  • Nie okazywać emocji, zwłaszcza względem tych, którzy oceniają negatywnie nieruchomość, czy jej cen
Dzięki odpowiedniemu oznakowaniu miejsca dnia otwartego danej nieruchomości może zobaczyć ją jak najwięcej osób, co z kolei może przełożyć się na odnalezienie przyszłego właściciela.
Czy warto? Wg mnie tak!