Blog

  • Data dodania: 16.04.2023
  • Autor wpisu: Magdalena Geraszek
Home Staging to termin pochodzący z języka angielskiego oznaczający przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu.

Osoba zajmująca się home stagingiem doradza bądź świadczy usługi dotyczące zarówno kwestii wysprzątania nieruchomości ale przede wszystkim proponuje właścicielowi nieruchomości takie urządzenie mieszkania by naturalnie zwiększyć grono potencjalnych nabywców. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz dlatego nieruchomość przygotowana do sprzedaży lub najmu powinna być atrakcyjna dla potencjalnego nabywcy bądź najemcy.

Na pracę home stagera składa się pięć podstawowych kroków: wysprzątanie nieruchomości, redukcja ilości znajdujących się w niej przedmiotów, odpowiednie ustawienie mebli, stylowe dobranie kolorów i ewentualna wymiana oświetlenia.

Lepsze wrażenie robi jasna czysta przestrzeń niż zaniedbane pomieszczenie pełne zbędnych rzeczy. Koniecznym jest również naprawienie wszystkich usterek technicznych. Sprzedaż lub kupno nieruchomości to często jedno z największych przedsięwzięć finansowych w życiu przeciętnego człowieka. To w jaki sposób prezentuje się nieruchomość powinno być tak samo ważne jak w przypadku jakiegokolwiek innego sprzedawanego produktu – powinno się ją „opakować” tak aby zwróciła na siebie uwagę jak największej ilości potencjalnych klientów.

Nieruchomości odpowiednio przygotowane zazwyczaj udaje się sprzedać w kilkukrotnie krótszym czasie. Sondaż przeprowadzony przez firmę badającą rynek nieruchomości wykazał, że 94% nieruchomości, które przeszły Home Staging udało się sprzedać w zaledwie miesiąc czyli o 80% mniej czasu niż nieruchomości o których wygląd nie zadbali specjaliści.

Ceny takiej usługi wahają się od 250 zł do 500 zł, co z punktu widzenia celu tego zabiegu wydaje się kosztem wartym zainwestowania.